Digitalna ili tiskana, virtualna ili papirnata vizit kartica? U ovom tekstu ćemo proći kroz glavne razlike između ove dvije varijante.
Prije nego napravimo usporedbu, važno je napomenuti da u tekstu pod digitalnom karticom podrazumijevamo dva oblika u sklopu ponude koju Carefree Card donosi u poslovni svijet.
S jedne strane tu je Virtual Carefree – isključivo digitalni oblik prenošenja kontakt informacija bez prave fizičke kartice.
Tu je također Carefree Card – digitalna vizit kartica u fizičkom obliku kojom se kontakt informacije prenose NFC tehnologijom, odnosno dodirom kartice na smartphone.
Sadržaj:
- Jednostavnost dijeljenja kontakt informacija
- Troškovi izrade vizit karte i osvježavanja podataka
- Osobni dojam razmjene posjetnica
- Elementi koje sadrži poslovna vizit karta
- Utjecaj vizit kartica na okoliš
- Digitalne ili tiskane?
Jednostavnost dijeljenja kontakt informacija
Papirnatu vizitku jednostavno je podijeliti, samo je predate drugima u ruke. Problem koji se ovdje može javiti je da ste sa sobom uzeli tek nekoliko vizitki, a upoznali ste zanimljivog, potencijalno dugoročnog klijenta.
Razgovor je protekao vrlo dobro, razmijenili ste poslovna iskustva. Na vidiku je unosan posao. Posežete za posjetnicom. Ništa!
Zadnja je završila u stražnjem džepu sugovornika koji se nije udostojio baciti pogled barem da procijeni dizajn vaše vizit kartice.
Koliko god da se pazi na detalje, takve situacije se događaju. I najboljima.
Digitalna vizit kartica mijenja pravila u ovom slučaju. Sa sobom se nosi jedna kartica koja se ne predaje drugoj osobi. Njenim prislanjanjem na mobitel prenose se kontakt informacije.
Naravno, moguće je i tu karticu negdje zametnuti, ostaviti u uredu ili autu novčanik, sako u kojemu se digitalna kartica drži. Ona se ne razmjenjuje, ali vjerojatno je čuti i takvu priču.
Kako bi izbjegli takve nenadane i nadasve neugodne situacije, postoji rezervna varijanta koja će biti pravi spas.
Uz digitalnu, fizičku karticu dolazi i virtualni oblik kartice gdje kontakt informacije prenosite mailom, sms-om, putem whatsappa, vibera ili messengera.
Uvijek je dobro imati rezervnu varijantu na čekanju!
Troškovi izrade vizit karte i osvježavanja podataka
Prvi dojam je važan. Prema podacima istraživanja koje je proveo Statistic Brain Research Institute, 72 % ispitanih procjenjuje tvrtku ili pojedinca prema kvaliteti njihove vizit kartice.
Zanimljivo je da prema istom istraživanju, 39 % ispitanih ne bi krenulo u poslovnu suradnju sa tvrtkom čija posjetnica „izgleda jeftino“.
Lako je odlučiti napraviti vlastiti dizajn – da li je to najbolja ideja ostavljamo na procjenu čitateljima. Za izražajni vizualni identitet potrebna je vizija i iskustvo grafičkog dizajnera.
Uz inicijalne troškove, papirnate vizitke imaju jednu veliku manu. Promjena podataka koji se na njoj nalaze, bili oni poslovni ili osobni, traže izradu novih kartica.
Prekriženi podaci na vizitki i kemijskom nadodani redak sigurno nisu oličenje profesionalnosti poslovnih ljudi. Da, prvi dojam je jako bitan!
Set napravljenih papirnatih vizitki s vremenom se podijeli. Naravno, potrebno je tiskanje novih kartica. Dodatni trošak tiskanja novih kartica može biti povećan promjenom trendova u dizajnu.
Digitalna vizit kartica rješava pitanje troškova na elegantan način. Dizajnu digitalne posjetnice također je bitno pridati potrebnu pažnju. Ono što ju ističe u odnosu na papirnatu verziju je sloboda dizajna neopterećena raspoloživim prostorom same kartice.
Kako se svi podaci i kontakt informacije nalaze na NFC čipu, dizajneru se ostavlja dovoljno mjesta za vizualni identitet koji će impresionirati poslovne suradnike.
Promjena podataka ne utječe na dodatne troškove. Pristupom profilu koji ima svaki korisnik jednostavno se izmjenjuju osobne i poslovne informacije.
Specijalni bonus pri promjeni podataka: svi poslovni suradnici s kojima su već razmijenjene kontakt informacije, vidjeti će promjene automatski.
Nema straha da će vaš poslovni partner imati zastarjele podatke!
Osobni dojam razmjene posjetnica
Prilikom razmjene papirnatih vizit kartica ističe se osobni „štih“ koji se unosi u poslovni sastanak. Predstavljanje, razgovor, rukovanje i pružanje kartice sastavni su dijelovi poslovne komunikacije.
Tradicija i poslovni običaji pridonose povjerenju među sugovornicima. Diljem svijeta uz vizit kartice vezane su različite prakse.
Jedna od zamjerki koje se upućuju digitalnim posjetnicama je izostanak tog „osobnog štiha“. Naravno, zamjerke su upućene u potpunosti digitalnim oblicima koji se šalju mailom ili na druge online načine.
Kako je Carefree Card doskočio tom problemu u doba sveopće digitalizacije?
Pravom fizičkom karticom. Ona dizajnom prati sve oblike papirnatih vizitki, a sadržajem ih daleko nadmašuje.
Digitalna vizit kartica dopušta razmjenu kartica i uvodi dodatnu razinu „osobnog štiha“. Cijeli postupak može biti čak i osobniji:
- Razmjena digitalnih kartica
- Kratko proučavanje dizajna
- Prenošenje kontakt informacija sa kartica na mobitel
- Vraćanje kartica uz međusobnu zahvalu
Za sve kojima je tradicija poslovnih običaja bitna, uvođenje digitalne posjetnice donosi dobrodošlu nadogradnju.
Elementi koje sadrži poslovna vizit karta
Papirnata je vizit kartica ograničena prostorom. Vrhunski će grafički dizajner uvijek naći kako uskladiti potrebne elemente da kartica izgleda profesionalno i sadržajno.
Poslovne posjetnice postoje stoljećima i manjak prostora nije utjecao na njihovu upotrebu. No ostaje činjenica da nema dovoljno mjesta za sve što bi tvrtka ili pojedinac htjeli navesti.
S druge će strane digitalna posjetnica omogućiti daleko širi sadržaj koji poslovni svijet može podijeliti sa svojim klijentima i partnerima.
Uz dizajnirani vanjski izgled, NFC (Near Field Communication) tehnologija dopušta razmjenu sljedećih podataka:
- osobni podaci (ime, prezime)
- logo
- email adresa
- broj telefona / mobitela
- poveznica na društvene mreže tvrtke
- poveznica na video prezentaciju
- poveznica na važne dokumente, cjenike
- ostale podatke specifične pojedinim djelatnostima
Utjecaj vizit kartica na okoliš
6 milijuna!
100 milijardi!
To su brojke koje se vežu uz industriju papirnatih posjetnica. Godišnje se posječe 6 milijuna stabala za proizvodnju 100 milijardi papirnatih vizitki!
Zapanjujuće!
Već bi takav podatak bio zabrinjavajući i kad se u obzir ne bi uzeo i cijeli postupak izrade koji uključuje potrošnju vode, izbjeljivače, boju, plastiku i transportne emisije.
Ako se podsjetimo da se tiskane vizitke troše i zamjenjuju novima, krajnji utjecaj na okoliš postaje višestruki faktor zabrinjavajućeg trenda.
Iako digitalna vizit kartica u fizičkom obliku nije idealan odabir kada govorimo o ekološkom utjecaju, jednom tako napravljena kartica ne zahtijeva nove kartice.
Ona se ne troši, a podaci koje je potrebno zamijeniti, osvježavaju se automatski. Duži vijek takvih vizit kartica pridonosi smanjenju utjecaja na okoliš.
Šampion, prijatelj okoliša zapravo je u potpunosti virtualna verzija digitalne posjetnice – Virtual Carefree. U potpunosti digitalni oblik, sam po sebi je dio zelene tehnologije koju tvrtke sve više prihvaćaju.
Digitalne ili tiskane?
Ako se nas u Carefree Cardu pita, naravno da ćemo uvijek izabrati digitalnu verziju vizit kartica. Da, pristrani smo. Iz valjanih razloga. Treba li odustati od papirnatih posjetnica? Mnogo je razloga, od kojih su glavni navedeni u tekstu ovoga članka, koji govore tome u prilog.
No svjesni smo da je poslovni svijet u tranziciji kada su vizitke u pitanju. Stoga svakako preporučujemo digitalnu vizit karticu uz smanjenu potražnju za papirnatim, tiskanim karticama.
Kapica prugasta! To je termin koji predlažemo da spomenete i iskoristite malo iznenađenje kada nam se javite za digitalne vizit karte za sebe i vaš tim.
Do tada, ostanite povezani – stay connected.